You are here
Home > Viata de petrolist > COLETAREA SI INCARCAREA PE MIJLOACE AUTO A UNEI INSTALATII DE FORAJ MR 7000 !!!

COLETAREA SI INCARCAREA PE MIJLOACE AUTO A UNEI INSTALATII DE FORAJ MR 7000 !!!

Această prezentare necesită JavaScript.

In anul 2012 , in calitate la RIG MANAGER la TM DRILL , am coordonat demontarea , coletarea si incarcarea pe mijloace auto , a unei instalatii de foraj de tipul MR 700, care trebuia ( si a fost) transportata undeva in SERBIA la cca 100 km de granita cu ROMANIA .
Demontarea istalatiei s-a facut in 4 zile si utilajele au fost coletate si pozitionate astfel ca incarcarea lor sa decurga fara probleme in ordinea in care se vor monta la urmatoarea locatie .
La operatia de incarcare au participat din partea TM DRILL, resp auto ing PIPEI STEFAN si resp cfi ec GALATEANU VIOREL .
Astfel pentr transportul aceste instalatii de foraj pe mijloacea s-au efectuat 43 de transpoarte coletate astfel ;
1) Instalatia de foraj MR 7000 cu cele 2 motoare CAT C 15 si cele 2 compresoare Ingersol cu dimemsiuni de gabarit ( Lxl xh -m si volum de 186 m3) cu greutarea neta = 52 000 kg – Modalitate de transport -Semitralier.
2)Mast MR 7000 cu dimensiuni de gabarit ( 20x 3 x 2,5 m si volum de 150 m3 ) cu Greutatea neta = 23 000 kg .Modalitate de transport- Cap de tractpr .
3)pompa de noroi nr 1 9T 1000 cu dimensiuni de gabarit 4,5 x 3 x 2,8 si volum 55,59 m3) si greutate =28 000 kg , Modalitate de transport = remorcher .
4) Pompa de noroi nr 2 Idem pompa nr 1
5) Motorul pomei nr 1 cu dimensiuni de gabarit (4,6 x2,55 x3,3 si volum 53.48 m3) cu Greutatea neta =18 000 kg, Modalitatede transport = remorcher.
6) Motorul pompei nr 2 = Idem motor pompa nr 1 .
7)Substructura Mesei Rotary cu Dimensiuni de gabarit ( 10,3 x2,65 x 2 cu volum 52,5 m3 ) cu Greutate 18 500 kg , Modalitate de transport =remorcher.
8) Stativele substructura dintre legatura dintre instalatia si substructura inst mesei cu Dog House cu Dimensiuni de Gabarit ( 10,4 x 2,55 x2,6 cu volum 69 m3 ) Greutate = 11 200 kg , Modalitate de transport = remorcher .
9)Grupul macara carlig cu greutate de 8 000 kg si Toba de cablu a instalatiei in greutate de 2 000 kg , Modalitatede transport – Camion „lungime ”
10)Dog House( baraca sondor sef) cu Dimensiuni de gabarit( 3,2 x2,44 x2,6 cu volum 20,3 m3 ) Greutate =2635 kg . Astareala instalatie + turla + podete de acces inst cu greutate de 2400 kg Modalitate de transport = Camion „lungime”( camion lungime = camion 10-14 m )
11)Contaner Hidraulic Power Unit cu motor Caterpilar ( Centralina), Dimensiuni de gabarit ( 7 x 2,5 x2,7 cu volum 47,3 m3 ) si greutate 12 000 kg . Modalitate de transport = Camion „lungime”
12)Accesorii istalatie + Podul Podarului in Greutate de 9300 kg Modalitate de transport = camion „lungime”
13) Container 40 ft ptr scule diverse Dimensiuni de gabarit (12 x2,45 x2,6 cu volum 76,44 m ) Greutate = 9300 kg + Container Scule electrice , Dimensiuni de gabarit ( idem mai sus ) cu greutate 7 920 kg , Modalitate de transport = camion „lungime”
14)”Racul” de scule de foraj ( metal box ) cu Dimensiuni de gabarit ( 4,2 x 2,60 x 1,41 cu volum 22,3 m3 ) cu Greutate de 2800 kg Modalitate de transport =camion
15)Generatorul electric de 0,4 kwa cu dimensiuni de gabarit ( 5,5 x3 x2,6 cu volum de 42,9 m3 ) cu greutate de 3 200 kg , Modalitate de transport = camion
16)Container cu Generator 390 kwa cu Dimensiuni de gabarit ( 6,1 x2,45 x2,6 cu volum 38,36 m3 ) si greutate 4 000 kg . Modalitate de transport = camion .
17) Container cu Generator electric de 650 kwa cu Dimensiuni de gabarit(6,1 x2,45 x 2,6 cu volum 38,36 m3 ) cu greutate de 3 000 kg , Modalitate de transport = camion .
18)Compresor Ingersol UP 5-37-10 cu Dimensiuni de gabarit ( 1,67 x1,34 x1,34 cu volum 3 m3 ) cu greutate 1200 kg si Generator electric de 30 kwa cu Dimensiuni de gabarit ( 3,42 x 1,1 x 1,65 cu volum de 6,2 m ) cu greutate de 1860 kg . Modalitate de transport = camion .
19) Grup de preparare aer cu compresor electric 6 C1 ( in container) cu Dimensiuni de gabarit ( 4,85 x 1,70 x2,70 cu volum 21,6 m3 ) cu Greutate =2 700 kg .Modalitate de transport = camion
20) Tancul de motorina de 4000 l cu Dimensiuni de gabarit (2,5 x 2,5 x2,5 cu volum de 15,6 m3 si Greutate 1500 kg
Tancul de motorina de 30 000 l cu Dimensiuni de gabarit ( 9,11 x 2,5 x3 cu volumul =69 m3 ) si Greutatea =7400 kgModalitatea de transport = camion „lungime
21) Haba Trip Tank cu Dimensiuni de gabarit ( 11,25 x 3,19 x 2,18 cu volum de 111 m3 si greutate de 10000 kg impreuna cu un mixer ptr preparare noroi 3 pompe electrice cu dimensiuni de gabarit fiecare de ( 0,85 x0,3 x 0,5 ) si un grup de preparare cu AG 150 toate in greutate de 2800 kg , Modalitate de transport = camion lungime .
22)Haba de curatire noroi nr 1 cu mixere pe habe cu Dimensiune de gabarit (11,80 x 3,19 xx2,80 cu volum de 111 m3 ) si greutate de 12200 kg , Modalitate de transport =camion lungime .
23)Haba de rezerva noroi nr 2 cu mixere pe habe idem nr 1
24)Haba de rezerva noroi nr 3 cu mixere pe habe idem nr 1 si nr 2
25) Haba de apa nr 1 cu dimensiuni de gabarit ( 9,3 x 2,7 x2,6 cu volum 60 m3 ) si greutatea 8000 kg , Modalitate transport = camion lungime
26) Haba de apa nr 2 idem haba nr 1
27)In habele de apa s-au transportat ; scarile de acces in inst , barierele ptr habe , colectoarele 6 ” linia de apa si legaturile , bateria de mixere, desilterul , desanderul , elementele ale sistemului de noroi in greutate de cca 4000 kg . Modalitate de transport = camion lungime
28)Haba granicului cu dimensiuni de gabarit ( 3,45 x 1,6 x1,8) cu volum de 9,94 m3) cu greutate 2200 kg si electropompa cu motor electric in greutate de 400 kg . Modalitate de transport =camion .
29)Haba de cimentare de 3000 l cu mixer incorporat cu dimensiuni de gabarit ( 3,40 x 1,60 x 1,5 cu volum de 8,5 m3 ) in greutate de 1500 kg si grup de preparare noroi c 2 AG 150 cu dimensiuni de gabarit ( 3,45x 2,03 x 1,1 cu volum 8 m3 si greutate de 3000 kg, Modalitate de transport =camion
30) Haba de detritus ( care se ingroapa ) u dimensiuni de gabarit ( 6 x 2,20 x 2,20 cu volum 29,04) cu greutate =7000 kg i tablou de comanda la instalatia de prevenire a eruptiilor cu o greutate de 2000 kg , Modalitate de transport = camion
31) Jilipul si centrul rampii de prajini in greutate de 4725 kg modalitate de transport =camion
32) Caii de rampa in greutate de 3075 kg , modalitate de transport =camion
33)Container de 40 ft care include acumulator ( Koomy unit 6U ) si maniffold complet inst de prevenire 2″ x 3″ x350 bar cu greutate =8750 kg , modalitatea de transport =camion .
34) Haba sitelor si doua site vibratoare Mangoose cu dimensiuni de gabarit ( haba ) 12 x2,45 x2,60 cu volum de 76,44 cu greutate de de 3750 kg , greutate totala cu site =10500 kg , Modalitate de transport = camion lungime
35 Top Drive-ul fixat pe stativul de transport cu dimensiuni de gabarit 4,7 x 2,2 x1,9 cu greutate de 5800 kg , Modalitate de transport =camion
36) Container ( 6,1 x 2,45 x 2,60) care include Clestele mecanizat de prajini , Panoul auxiliar la IP si conexiunile cu o greutate de 12550 kg ,
Restul transpoartelor au fost baracamentele care au fost grupate in general cate doua pe camion lungime deoarece dimensiunile erau identice adica dimensiuni de gabarit (6,1 x2,45 x2,6 cu volum 38,98 m3 ) si greutate 3750 kg S-au transportat :
Container Referent/Portar , Container baraca Supervizor , Container Sala sedinte , Container Baraca Supervizor , Container Baie , Container depozit rezerva de apa , Container dormitor ptr soferi , Container Sala de mese , Container Spalator , , Container Sef Sonda , , Container Muster Point , Conainer Responsabil mecanic

Am ramas impresionat de profesionalismul celor de la firma de transport , Firma EURO LINE ( o firma ungureasca ) care au reusit finalizarea acestei actiuni in numai 5 zile ( 35 de transpoarte pe traseul Merisani -Stamora Moravita -cca 100 km in Serbia , descarcare si retur Merisani )
Utilajele erau incarcate astfel ca sa permita echilibrarea greutatii pe ambele axe ale mijlocului auto .
Odata cu transportul s-a trimis la noua locatie un raport privind Starea Tehnica a instalatiei de foraj si ce probleme se vor urmari cu prioritate pentru remediere
1. Mast
Mastul este in bune conditii din punct de vedere vizual (nu este corodat).
Se va verifica daca placutele API sunt montate pe mast.
Se va verifica verticalitatea mastului cu gaura de sonda. (centrarea mastului se va efectua cu prajina grea de foraj)
Se va verifica in totalitate sistemul de ancoraj al mastului la sol.
Se vor verifica sistemele de role ce ghideaza cablul de la cilindrii “cat head” la clestii rotary.
Se vor verifica rolele de la cilindrii “cat head” daca au uzurii.
Se va verifica sistemul de ancoraj al furtunului rotary.
Se va verifica daca toate elementele montate pe mast: rola troliu hydraulic, globuri iluminat, etc. au prevazute dubla asigurare.
Se va verifica daca este gresat geamblacul si se va raporta data, cand s-a realizat acest lucru.
Se va monta cablu sustinere clesti rotary. (lipseste de pe mast la ambii clesti)

Nota: Se va verifica cilindrul de telescopare pe unde pierde ulei.??? (de aceea recomand ca la telescoparea mastului sa se aeriseasca BINE inainte de inceperea procedurii de telescopare).

Se vor efectua probe functionale la cilindrii cat-head.

{{{Se va verifica daca inspectiile NDT sunt in termen. Raspunde sef sonda + birou mecano-energetic.}}}

2. Substructura
Substructura este in bune conditii din punct de vedere vizual (nu este corodata).
Se va verifica daca bolturile au elementele de siguranta montate.
Se va verifica daca barierele sunt montate corect si nu au deformatii.
Se va verifica daca tensoanele sunt pozitionate correct si au contrapiulitele montate.
Sistemul de blocare al mesei rotary este intepenit si murdar.
Sistemul de manipulare (ridicare) prevenitor eruptie este montat partial.
Nota: Se recomanda reamenajarea suprafetei podului sondei astfel incat sa nu existe pericolul de alunecare a personalului ce lucreaza in zona. (vopsea antiderapanta…)

{{{Se va verifica daca inspectiile NDT sunt in termen. Raspunde sef sonda + birou mecano-energetic.}}}
{{{Atentie daca trebuiesc efectuate teste de sarcina la sistemul de ridicare prevenitor si la troliul hidraulic}}}

3. Top Drive
Top Drive-ul a fost testat si functioneaza fara a se auzi zgomote in reductor.
Reductorul Top drive-ului nu are ulei suficient. (80W90)
La Top Drive nu functioneaza viteza a doua (100—200rot/min)
Dispozitivul de inchidere cana nu este montat (?)
Lipseste Torque wrench-ul (lipsa kit cilindri chiolbasi) (?)
Grupul hydraulic actionare Top Drive (HPU) functioneaza normal. Nu sunt anomalii in ceea ce inseamna presiunile din circuitele hidraulice.
Motorul termice din HPU functioneaza normal, dar nu are antigel. (functioneaza cu apa.)
Grupul hydraulic actionare Top Drive (HPU) nu are ulei suficient.
Furtunul rotary cuplat la Top drive nu este ancorat corespunzator. (cablul este prea lung.)
Furtunele hidraulice cuplate la Top drive si pe mast nu sunt ancorate. (cablul nu este montat de la jug la Top drive).

Nota: Se va monta torque wrench-ul si se vor face teste de functionare la intregul ansamblul Top drive, torque wrench si grup hydraulic de actionare (HPU).

{{{Se va verifica daca inspectiile NDT sunt in termen. Raspunde sef sonda + birou mecano-energetic.}}}

4. Trolii
Troliile sunt montate si au dapanatoare.
Nota: Se va verifica starea cablurilor la toate troliile, deasemenea carligele si elementele de siguranta ale acestora.
{{{Se va verifica daca inspectiile NDT sunt in termen. Raspunde sef sonda + birou mecano-energetic.}}}
{{{Atentie daca trebuiesc efectuate teste de sarcina}}}

5. Instalatia propriu-zisa
Se va verifica sistemul de ungere de la troliu de foraj, starea lanturilor, a rotilor de lant.
Se va verifica sistemul de franare in totalitate: bolturi, articulatii, elemente de siguranta (splinturi, sigurante etc.), benzi frana, ferodouri benzi frana.
Se va verifica limitatoarele de cursa a macaralei de foraj (cursa “in jos” si “cursa in sus”)
Se va verifica nivelul de ulei la toate componentele din cinematica instalatiei de foraj, cat si presiunile din circuitele de ungere.
Limitatorul de cursa ‘in jos” nu este montat.
Sistemul hydraulic al instalatiei de foraj are ulei insuficient.
Se va verifica nivelul de ulei al motoarelor termice.
Se va verifica concentratia antigelului de la toate motoarele termice si se va raporta dupa cum urmeaza: TIP MOTOR, SERIA, CONCENTRATIA ANTIGEL
Nota: Se vor face probe functionale la intreaga instalatie de foraj.
Se vor testa limitatoarele de cursa
{{{Se va verifica daca inspectiile NDT sunt in termen. Raspunde sef sonda + birou mecano-energetic.}}}

6. Pompa noroi nr.I
Pompa de noroi nr. I 3PN 700
Pompa este echipata cu 5”3/4
Pompa de supra-alimentare sunt montate dar lipseste manometrul ce indica presiune de supra-alimentare.
Se va verifica presiunea in amortizorul de pulsatii..
Pompa racire echipament pompa este montata corect.
Se va verifica nivelul de ulei la motoarele Cat 3406, cat si la grupul conic si pompa 3PN 700.
Se va verifica intinderea curelelor de transmisie.
Se vor finaliza legaturile de combustibil si de aer comprimat.
Se vor seta supapapele de siguranta functie de echipament.
Nu este montata teava la iesirea din supapa de siguranta.

Nota: Se recomanda:
Verificarea azotului din amortizorul de pulsatii, functie de presiunea estimata de circulatie din programul de constructie al sondei.
Setarea supapei de siguranta la presiunea de ? deoarece pompa este echipata cu 5”3/4.
Montarea de linia de 3” la iesirea din supapa de siguranta.
{{{Se va verifica daca inspectiile NDT sunt in termen. Raspunde sef sonda + birou mecano-energetic.}}}

7. Pompa noroi nr. II
Pompa de noroi nr. II 9T 1000
Pompa este echipata cu 6”
Pompa de supra-alimentare sunt montate dar lipseste manometrul ce indica presiune de supra-alimentare.
Se va verifica presiunea in amortizorul de pulsatii..
Pompa racire echipament pompa este montata corect.
Se va verifica nivelul de ulei la motoarele Cat 3512, cat si la pompa 9 T1000 si cutia lantului de transmisie.
Se va verifica starea lantului si a rotilor de lant.
Se vor finaliza legaturile de combustibil si de aer comprimat.
Se vor seta supapapele de siguranta functie de echipament.
Nota: Se recomanda:
Verificarea azotului din amortizorul de pulsatii, functie de presiunea estimata de circulatie din programul de constructie al sondei.
Setarea supapei de siguranta la presiunea de ? deoarece pompa este echipata cu 6”.

{{{Se va verifica daca inspectiile NDT sunt in termen. Raspunde sef sonda + birou mecano-energetic.}}}

8. Linie impingere si manifold
Fusul ventilelor de la manifoldul montat pe mast efectuaeza cursa maxima la pozitiile “inchis-deschis” si sunt gresate in toate punctele de gresare.
Manifoldul montat pe mast are montate elemente filetate.

LINIA DE IMPINGERE SI MANIFOLDUL LIPSESTE IN TOTALITATE.
Nota: Se recomanda ca inaintea inceperii forajului sa se faca proba de presiune la intregul system la 350 bari.
La urmatoarea locatie se vor elimina elementele filetate.
{{{Se va verifica daca inspectiile NDT sunt in termen. Raspunde sef sonda + birou mecano-energetic.}}}

9. Site foraj
Se va verifica functionalitatea sitelor
Plasele nu sunt montate
Se va completa cu tabla striata pe pozitia sitei 3.

10. Poor boy

Lipsete manometru ce se monteaza in partea superioara a acestuia.
Linia catre “cosul de gaze” este montata.
Cosul de gaze este montat dar nu este ancorat.
{{{Se va verifica daca inspectiile NDT sunt in termen. Raspunde sef sonda + birou mecano-energetic.}}}

11. Degazor cu vaccum

Degazorul este montat correct.
Linia de evacuare gaze se va lega in linia comuna spre “cosul de gaze”.

12. Habe, pompe centrifuge, palnii amestec si agitatoare.

Habele sunt montate in totalitate.
Se va verifica etanseitatea elementelor de inchidere: clapeti, ventile clopot….
Se va verifica nivelul de ulei cat si intinderea curelelor la grupurile agitator.
Se va verifica supapa de siguranta de pe linia pustilor. (cui de maxim 120 bari)
Nota: Se va monta haba de scurgeri de la santurile perimetrale habelor.
{{{Se va verifica daca inspectiile NDT sunt in termen. Raspunde sef sonda + birou mecano-energetic.}}}

13. Grupuri electrogene si D.E.C.A.F. conexiuni electrice, cabluri

Grupurile electrogene se vor lega la DECAF.
Se va verifica starea D.E.C.A.F.- ului
Nota: Se va finaliza montarea instalatiei electrice si se vor face probe functionale

14. Tanc motorina
Tancul de motorina este montat corespunzator.
Scara de pe tancul orizontal la cel vertical nu are cos.
Tancul de motorina nu este prevazut cu cuva de retentie “inaltata”.
{{{Se va verifica daca inspectiile NDT sunt in termen. Raspunde sef sonda + birou mecano-energetic.}}}

15. Rampa prajini

Rampa de prajini este montata in totalitate.
Lipseste in unele portiuni pe caprele de rampa lemnul de esenta tare.
Podul central nu are montat “opritor”.

16. A.M.C. -uri

Se va finaliza montajul aparatelor de monitorizare al parametrilor de foraj si se vor face probe functionale.

17. Grup preparare aer si compresoare.
Compresoarele functioneaza normal.
Se vor verifica supapele de siguranta de pe butelii.
Se va scurge de lichid butelii de aer.
{{{Se va verifica daca inspectiile NDT sunt in termen. Raspunde sef sonda + birou mecano-energetic.}}}

NOTA GENERALA
1. Se va verifica concentratia antigelului la toate motoarele termice si se va raporta dupa cum urmeaza: TIP MOTOR, SERIA, CONCENTRATIA ANTIGEL
2. Se va finaliza montajul electric.
3. Se va finaliza montajul A.M.C. –urilor si a sistemului de monitorizare a parametrilor de foraj.
4. Se vor pozitiona echipamentele contractorului fluidului de foraj.
5. Se va conecta grupul de presiune la prevenitor si se vor face teste functionale.
6. Se va face ordine si curatenie in baracile magazie si pe locatie.
7. Personalul va fi reinstruit in ceea ce priveste HSEQ.
In cateva fotografii , uite cum se incarca ptr transport o asemenea instalatie de foraj !!!

Vasile Dragomir
Nascut la 23.12.1951. Casatorit cu doi copii majori . Formatie profesionala =Inginer Foraj extractie (masterat in domeniul forajului dirijat din anul 1996) In momentul de fata , lucrez de acasa !!!
http://www.vasiledragomir.ro

Lasă un răspuns

Top