You are here
Home > Moreni > Timp liber > Oamenii generatiei mele > SENIORII PETROLULUI ROMANESC , AZI ING NICOLAE PAUL IORDACHE DE „PAMANT” DIN VALEA LUNGA GORGOTA SAT STIUBEIE !!!

SENIORII PETROLULUI ROMANESC , AZI ING NICOLAE PAUL IORDACHE DE „PAMANT” DIN VALEA LUNGA GORGOTA SAT STIUBEIE !!!

                                                              NICOLAE  PAUL IORDACHE 

    Fostul meu  consatean , fost coleg de scoala generala 1-8 , Nicolae Paul Iordache  a muncit toata viata lui .Se trage dintr-o familie clasic romaneasca  in care tatal avea serviciu  si aducea bani in casa , iar mama  se ocupa de cresterea si educarea  copiilor  sau de  intretinerea gospodariei in care  se cresteau animale  sau in acea zona se cultiva canepa .

    Imi amintesc  ca eu locuiam la Valea Lunga  la  cca 5 minute   departare de Scoala  Generala , pe cand el  venea  la aproape o  ora de mers pe jos  de pe Stiubeie pana la scoala . A trecut timpul , apoi parcursul lui in viata a fost asemanator cu al meu  , o scoala profesionala apoi liceul  la seral , Facultatea de Forajul Sondelor  si Exploatarea Zacamintelor de Titei si Gaze  sectia Subingineri , apoi activitate propriuzisa  la o Schela de Foraj  si in final transferul  la BOS Campina  ( Rampa Speciala Campina  cum ii spuneau forajistii )Dupa revolutie  a dat cateva examene de diferenta la UPG  Ploiesti  iar in anul 1994 a obtinut Diploma De INGINER  in  specialitatea Forajul Sondelor Si Exploatarea Zacamintelor de Titei  si Gaze  .

    In perioada   Rampa Speciala am interactionat de mai multe ori , eu lucrand la Foraj Moreni  si mergand la Rampa pentru a alege diverse scule de instrumentatie la sondele noastre unde aveam probleme .

   A fost o vreme cand Paul  s-a specializat in lansare  de coloane pierdute  si a lucrat mult timp prin Algeria , Maroc , Pakistan  dar  uite ca timpul nu a avut rabdare nici pentru el , asa ca si Geordas ( asa il strigam de copil) a iesit la pensie  iar acum isi deapana amintirile ( cui doreste sa le asculte )

   Asa s-a scurs in linii mari o viata de petrolist  care a muncit  a intemeiat o familie  si acum locuieste in Campina . .

Daca aveti timp si dispozitie  cititi aceste note biografice scrise chiar de domnia sa ,

Catina 12.08.2017

Ing Vasile Dragomir

 

                                                            INGINER  NICOLAE PAUL IORDACHE 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        

 

M-am nascut in data de 08-02-1951 in Localitatea Valea Lunga ,Satul Stubee, Judetul Dambovita.

Copilaria am petrecut-o in aceeasi localitate fiind al doilea copil din cei patru ai Familiei IORDACHE NECULAE  si IORDACHE MARIA  (RETA)   Acestia sunt: ION, NICOLAE, VASILE, MARIA 

                                                              TATAL MEU- VETERAN DE RAZBOI

Fiind nascut intr-o zona necooperativizata,inca de mic copil am fost crescut cu grija zilei de miine.

Avind in gospodarie:cal, vaci,vitei,citeva oi, caruta cu cal,fanete si gradini cu cereale si legume, toate acestea trebuiau crescute si ingrijite.                                                                                                                       

   De multe ori trebuiau sa-mi fac temele pe coasta pascind vitele,luind cu mine caitele ,cartile,tocul si cerneala  pentru ca nu aparuse pixul. La scoala imi era cam rusine cu aspectul caietelor si cartilor mele care  ,mai erau si sifonate si miroseau a flori de padure.                                               

Colegii si invatatorii nu stiau ei pe unde aveam eu biroul sa-mi pregatesc  temele.                                        

       Tatal meu avea servici si  era plecat impreuna cu fratele meu mai mare la , la ICMD Targoviste ca Sef  de echipa in meseria de Parchetar,iar eu impreuna cu fratii mei mai mici cu mama mea si bunica trebuia sa ne  ocupam de toate treburile din gospodarie. Tatal meu venea acasa sambata seara si pleca luni dimineata. Toate aceste activitati  trbuiau imbinate cu invatatura si mersul la scoala.                                          

      Plus mai aveam livezi de cosit,uscat finul ,carat acasa cu caruta, cules merele, adunat prunele ,nucile si tot ce mai aveam prin gradini.                                                                                                                                      

   In plus mai aveam si o casa de ridicat a fratelui mai mare care era in armata.                                  

      Despre mama mea Reta si bunica mea Lisandrica am numai cuvinte de lauda ,find foarte harnice si bune organizatoare  a activitatii in gospodarie.Nu ne culcam seara pana nu faceam programul pentru a doua zi.  In acea perioada ,cresteam si canepa.Mult le mai placea aceasta saminta la  vrabii si pitigoi.  

     Pentru aceasta ,o persoana trebuia sa stea toata ziua linga bucata de pamant unde era semanata samanta de canepa. Atunci mama si bunica s-au gandit sa nu pierdem noi timpul toata ziua pentru asa ceva,   si au legat pisica linga cinepa,cu o sfoara care acoperea toata suprafata.

       Tatal meu mai glumea pe la servici spunind: La mine acasa si pisica munceste, povestind apoi istorioara cu cinepa si vrabiile. Atunci cind vrabiile  veneau, pisica sarea si le speria.                                  

    Canepa dupa ce se cocea,se culegea ,se usca, si o duceam in spate la Lacul al Mare,unde statea in apa 2 saptamini pentru dospit.Apoi o scoteam din apa,o uscam acolo pe loc,o aduceam acasa in spate cu fratii si bunica.  Apoi se melita, se facea fuiorul si apoi se teseau la razboi in casa: toale, saci, sfori.

    Toamna tarziu,cind se taiau padurile,aduceam si noi lemne acasa din padure cu caruta ,ajutat de fratele mai mic si de mama mea. Noi fiind mici ,nu puteam sa stringem lemnele asa de tare pentru a fi in siguranta pe drumurile foarte abrupte din padure. Odata ,fiind iarna,jos era gheata au alunecat lemnele din caruta si au venit peste cal.  Acesta nu a mai putut sa coteasca caruta pe unde era drumul si unde eu i-l trageam de capastru,  caruta a trecut drumul, si  s-a oprit proptit intr-o salcie seculara pe malul unei ape.Am avut noroc ca nimeni nu s-a lovit.                                                                                                  

     Dupa ce luam vacanta de iarna , eram ocupati cu taiatul porcului. mergeam cu colindul de Craciun si de anul nou.  Clasa I am inceput-o in anul 1957 la Scoala din Valea Lunga – sat Stubee  iar la scoala se organizau intotdeauna  Serbari de sfirsit de an unde recitam poezii, cintam cintece  din folclor si participam  la  dansuri populare. In clasa I inca nu aveam curent electric.Temele le faceam la lumina lampii cu gaz.                                                                                                                                                                                                             Distanta pina la scoala pentru clasele I – IV era de circa un km si jumatate iar pentru clasele 5-8 distanta era de 3,5- 4 km drum pe care i-l parcurgeam pe jos pe ploi, zapezi, vant si noroi.  Nivelul meu de pregatire a crescut constant iar in clasa IV am luat Premiul I. Clasele  V – VIII le-am frecventat in Scolile din Valea lunga Gorgota ,linga fosta Primarie, la scoala din Strimbu si apoi s-a terminat Scoala generala de 8 clase de pe lunca,  unde functioneaza si in prezent.Distanta pina la scoala crestea.In clasele V -VIII am fost printre primii pe clasa ,iar o profesoara ne spuneau Asii clasei.In 1965 am terminat clasa VIII si se punea problema sa merg mai departe. M-am pregatit singur la materiile la care dadeam examen ,am mers la examen si l-am luat.    Concurenta era foarte mare: in jur de 8 candidati pe loc iar la liceu in jur de 1.                                                  In acea perioada Romania era in plin proces de industrializare.Se construiau uzine care aveau nevoie de  muncitori.    Atunci parintii mei impreuna cu un unchi care lucra in o astfel de uzina, mi-a sugerat sa merg la o scoala  profesionala. Am dat examen , am intrat cu bursa, unde am urmat scoala 3 ani de zile. Practica de productie o efectuam in uzina care platea pregatirea noastra.  Eram repartizati prin toate sectiile uzinei, iar la terminare scolii eram repartizati acolo unde era nevoie de noi. La scoala ,aveam profesori foarte buni. Multi dintre ei predau si la Liceele din Targoviste.Multe materii invatate in acea perioada mi-au folosit toata viata ca: matematica,Desen Tehnic, tehnologia materialelor,protectia muncii  ,geometria.                                                     In 1968 am terminat Scoala profesionala si am fost angajat la Uzina de utilaj petrolier Targoviste.cu care colaboram.  De locuit ,locuiam cu chirie in oras la gazda .In toamna am dat examen la Liceul Nr 2 din localitate si am fost admis la sectia seral. Lucram la uzina in trei schimburi si mergeam la Liceu dupa program. 

       1971-1972 Am satisfacut stagiul militar la o unitate de radiolocatie ,unde am facut  scoala de radiotelegrafisti timp de 6 luni, cu examen pentru clasa 2-a.Apoi am continuat armata un an si sase luni. 1972 Dupa armata ,m-am inscris la liceu  pentru clasa XI.

In anul 1974 am terminat liceul si am obtinut Diploma de Bacalaureat 

 

           Tot in aceasta perioada am inceput colaborarea cu Taraful de folclor al Casei se Cultura din Targoviste avind ca dirijor pe Stelian Apostol cu care am avut spectacole prin judetul Dambovita,apoi continuand si activitatea pentru a termina contractul cu uzina inca un an. Iar in 1975

Am dat examen la Facultatea de petrol si gaze Ploiesti,sectia Forajul si exploatarea de petro si gaze , curs la zi pe cate l-am luat.Am inceput anul scolar si am locuit la camin.           Dupa primul an de studentie am avut practica de productie la o sonda care fora pentru apa termala in orasul  Samnicolaul Mare, in meseria de sondor la gura putului,pentru ca nu aveau oameni  sa angajeze Vacantele de vara le petreceam la tara cu parintii ,ajutind la toate treburile din gospodarie .Atunci a fost primul meu contact cu o sonda in foraj si cu lucru pe santier.                                         

         In anul II de Facultate, am fost repartizat pentru practica de productie ,la Moinesti pentru Schela de Productie Zemes.In timpul liber,activam cu Orchestra de muzica populara a casei de cultura din Moinesti In vacante mergeam si in tabere studentesti la munte si la mare. 

                                                                                      NUNTA MEA 

     Intr-o tabara studenteasca,la Borsec mi-am intilnit si viitoarea mea sotie,asta avind loc intr-o vacanta de iarna. In anul 1979 m-am casatorit. Cununia civila a avut loc in Localitatea Valea lunga  judetul Dambovita, la data de 27 –oct-1979. Cununia religioasa s-a desfasurat in  Biserica din Valea Lunga Gorgota la data de 04 – nov- 1079 continuand cu   felicitarile ,masa si dansul care au avut loc in Caminul Cultural din localitatea Valea Lunga , Sat Stubee.

Caminele culturale aveau mare cautare in acele timpuri pentru: hore, baluri, nunti, iar aici veneau si mamele  sa-si urmareasca fetele la petreceri.

 Parintii mei locuiau in localitatea Valea Lunga, sat Stubee, jud  Dambovita. Eu continuam sa tin legatura cu ei si-i mai ajutam cum puteam.

DESPRE MORILE DIN VALEA LUNGA 

Pe aceasta frumoasa vale de la Moreni la Pucioasa pe vremuri erau multe mori. Cand eu eram mic am mai prins citeva mori in zona cum ar fi : 2 mori ale fratilor Popescu in Valea lunga Gorgota , aproape de Cricov, o moara la Ogrea, o moara la Cricov.

 Pina intre anii 1960 – 1970 au disparut toate. Erau mori vechi , cu niste curele lungi de care trageam mai multe persoane pentru a porni motorul termic.

 Vazind aceasta situatie, in anul 1995 m-am privatizat ,am cumparat o moara pentru boabe de porumb si una pentru stiuleti de porumb si am montat-o in centru comunei, in satul Gorgota. Aceasta moara are activitate si in zilele noastre.

       In 1978 am terminat Facultatea si in urma repartitiei am prins un loc la Schela de Foraj Bascov.   Am fost promovat Sef de sondasi am forat in multe localitati din acea zona: Visina, Bogati,Topoloveni, Valcele ,Priboieni,Bogati, Baiculesti,Manicesti,Curtea de Arges. In acel timp faceam naveta la Breaza jud Prahova, o data la 2 saptamani unde locuia prietena mea.  Am continuat activitatea la Schela de Foraj Bascov pina in anul 1981 cind m-am transferat la Societatea  Petros Ploiesti cu o sectie la Campina numita si Baza de Salvari Sonde, cu activitate in toata Romania. In acea perioada ,familia mea locuia la Breaza,iar intre timp ne-am mutat cu familia la Campina ,unde locuim si in prezent.                                                                                        Pentru a ma putea transfera a trebuit sa obtin aprobari de jos pina la Ministrul Petrolului de atunci    Dl Ministru Vlad care mi-a spus: Mergi la Campina si sa puneti ordine acolo cu Marasescu seful Sectiei.      In Campina ,la noul loc de munca a inceput o laborioasa activitate,cu un program de tip pompieristic”    Era inceputul unei activitati foarte puternice in activitatea de descoperire a noi resurse de petrol  si gaze pentru care s-a investit foarte mult.     

 

                                                                                  

       Sectia noastra se numea Baza de salvari sonde de la Campina si deservea toate Schelele de foraj si extractie din tara plus companiile romanesti care lucrau in strainatate cu Rompetrol  Bucuresti.  Bagajul trebuia sa fie totdeauna gata facut,pentru ca nu stiam :cind unde si pentru cit timp plecam.           La incendiile la sondele de foraj si extractie din tara ,noi participam cu echipamente si oameni precum la : Mitrofani,Matca,Varteju cu doua sonde,Turnu linga Arad.             Utilajele noastre insotite de oameni ,au ajuns si in Kuweit la                              stingerea sondelor ,incendiate de Irak.                                                                                   

           Odata cu cresterea sferei de activitate a societatii a crescut si gradul de cooperare cu alte societati din tara  cum ar fi: IPCUP – Campina si Ploiesti,Bat Targoviste,IRUE Moreni,Uzina Teleajen,Uzina Mecanica Gaesti,IMUT Moreni, Bat Bascov,Uzina 1 Mai, IRUE Campina,Uzina Mecanica Campina, CCLA Bucuresti La aceasta mare activitate a aparut si o noua ramura ,Lansari de coloane pierdute pentru sondele de foraj si extractie la care m-am implicat inca  de la inceput. 

                                            „PERIPETII” DIN ACTIVITATEA DE PETROLIST !!!

In toata aceasta activitate din anul 1981 pina in anul 2001 pe care am sustinut-o la nivelul intregii tari au fost si multe probleme legate de transport pe drumurile tarii cit si probleme complicate la sonde . O sa scriu numai 2 cazuri cu accidente.

         Terminasem o operatie la o sonda pe linga Urlati. Seara la plecarea spre casa cu masina , la o curba periculoasa, masina cu care eram, un Saviem carosat, s-a rasturnat pe o parte si s-a oprit in aceasta pozitie iar eu cu soferul ramasesem captivi in cabina.

     Pe partea dreapta era o prapastie  foarte mare unde masina se putea rasturna cu noi cu tot. Am spart parbrizul , care era fisurat si am iesit afara. Nu am fost loviti, dar mult timp am avut prin cap si corp cioburi din aschiile din parbriz. “securit”.

      Alta data veneam de pe o platforma marina.Din Constanta ne-a preluat un microbus TV sa ne aduca acasa. Am mai avut 2 colegi pe care i-am lasat la Ploiesti iar soferul cu mine am  plecat la Campina.

       Pe  DN 1 in dreptul localitatii Liliesti in timp ce noi circulam normal pe dreapta ,ca timp era seara la ora 19:40 si era intuneric find prin luna Noiembrie, din coloana de masini care venea dinspre Campina spre Ploiesti, s-a desprind o Dacie si a intrat in roata din fata masinii noastre.

      Ne-a zmuls axa din fata cu roti cu tot,ne-am rotit in aer si ne-am oprit pe margina drumului pe sant pe directia de mers spre Campina. Pe margina santului era un rind de salcimi.

     Cabina Daciei  care ne-a lovit a fost turtita de nu a mai ramas nimic din ea. Ramasese numai podeaua  masinii pe roti iar soferul a murit impreuna cu un copil de 8 ani. Eu si soferul din masina am avut lovituri la picioare si corp , dureri si umflaturi care s-au mentinut citeva luni.

       De asemenea in aceasta perioada aveam mari probleme  cu procurarea painii si a alimentelor acasa ,dar mai ales cind plecam in delegatie intara. Pentru exemplu avem orasul Slatina care nu ne dadea paine deloc , spunindu-ne ca avem paine unde locuim.

        Mari probleme in timpul iernii aveam si cu viscolul si gerul , in perioada deplasarii la sonda si de la sonda. Erau ierni cu zapezi abundente si cu geruri foarte napraznice. Intr-o iarna am plecat din Stoina, jud Gorj seara la ora 16:00 si am ajuns la Campina a doua zi la ora 7:00.

         Toata noaptea ne-am chinuit pe drumul de intoarcere ,iar motorina de la masini ingheta mereu pe drum. De acolo am plecat 2 masini de la Campina si una de la Foraj Bascov la care avusesem operatia la sonda. Ne ajutam cu foc din loc in loc, sa dezghetam motorina din rezervoare.

       In masina de la Foraj  Bascov era Dir Tehnic Dinu Valerica, iar in masina de la Campina era Ing Curavale Ion , Ing Niculescu Liviu si eu Nicolae Iordache. 

       Algeria find o tara cu desertul Sahara ,unde se aflau si santierele de petrol ,intilneam si multe probleme legate de drumurile la sonda care se infundau cu nisipul care era purtat de vint in timpul furtunilor . De asemenea si zborurile avioanelor era afectat de furtunile de nisip, avind mereu intirzieri sau anulari de zboruri.

        Intr-un an, Algeria a fost invadata de stoluri de lacuste venite din tarile vecine din sud. Toti copacii care erau cu frunze verzi erau atacati si se fixau lacustele pe ei cum sint ciresele in ciresi. Tot anul a trebuit sa se  faca stropiri pentru a scapa de ele, continuand stropirile pina au disparut complet.

       Alta data a aparut o furtuna in desert cu ploi torentiale foarte puternice care au inundat  multe ateliere, birouri si curti aducind mult nisip care a blocat parcul auto,  multe masini , afectind si gardurile societatilor chiar si cladirile.

      In timpul Ramadamului,sondorii de pe podul sondei, pentru a se mai hidrata, se mai stropeau din cind in cind cu furtunul cu apa,asa imbracati cum erau.

     Tin minte cum plecam din Campina si mergeam din sonda in sonda.Exemplu Valcea ,apoi mergeam direct in Moldova pe cel mai scurt traseu.Impreuna cu alti 4 colegi pe care i-am format din mers,   am putut face fata la aceasta vasta activitatecare se desfasura la nivelul intregii tari cit si pe platformele  marine.                                                                                                                                   

      1980-1990 Eu cred ca in acea perioada , a fost cea mai mare activitate de Foraj din Romania,din toate timpurile.In activitatea de foraj din Jud Gorj si Dolj lucrau Schele venite din toata tara. Se infintase linie de avion direct Craiova-Bacau pentru petrolistii adusi din acea zona. F Zemes,F Tg Ocna,F Braila,F Bascov,F Zadareni,F Valcea,F Berca,F Comanesti aveau activitate in jud Gorj si Dolj pentru ca acolo se descoperise zacaminte noi si puternice ,iar companiile din zona nu faceau fata la forat.    In acel timp ,impreuna cu IPCUP Campina,BAT Targoviste ,Ministerul Petrolului    mai precis a schimbarii sistemului de etansare cu cupe, cu alt dispozitiv mult mai performant, si sub urmarirea mea,s-a inceput modernizarea dispozitivelor de Lansare a coloanelor pierdute  sistem care se foloseste si astazi la nivel mondial. 

                                        LA NUNTA FIULUI NOSTRU GEORGE CU MARIANA 

                                                                                                                                                                                     

       In anul 1985 Ministerul Petrolului a organizat un curs de Lb Engleza la nivelul intregii tari la Bucuresti,cu scoatere din productie,pe timp de 3 luni. Acest curs a fost foarte util pentru toti cursantii,care studiase alte limbi straine pina atunci,ajutindu-i in tara si strainatate.  Acesta ,ne-a dat posibilitatea sa continuam studiul pe cont propriu,si ne-a folosit foarte mult in tarile unde am lucrat ca specialisti.                                                         Dupa anul 1990 am fost promovat  Adjunct Sef de Sectie la Campina iar activitatea la nivelul intregii tari a inceput sa scada.                                                                                                                                                               Din anul 1991 m-am inscris la Facultatea de Petrol si Gaze Ploiesti ,pentru continuarea sudiilor la Sectia Ingineri ,curs seral, pe care am finalizat-o in anul 1994 cu Diploma de Licenta, fiind prima serie la aceste diferente. In anul 2001, Algeria a declansat un laborios program de investitii ,pentru descoperirea de petrol ,                                                                                                                                                                                                   Atunci niste reprezentati ai firmei Weatherford ,cu sediul la Paris,au inceput cautarile printre care si in Romania pentru  gasirea de personal pentru sustinerea unui examen.Au ales 2 persoane, un coleg de-al meu de la Campina si cu mine cu care am lucrat  la schimb.                                                                                          In urma examenului am fost angajati pe loc.A urmat un curs de 2 luni in Italia pentru acomodarea  cu noile dispozitive dupa care ne-am prezentat in Algeria, lucrind unul acasa si celalalt acolo,cu  program de 5 saptamini cu 5 saptamani . Acolo aveam activitate in Baza si munca pe teren cu diferite firme: BP,Repsol,Eny,Agip,Saipem, Gazprom,Roznef,Sonatrak,Medex, EON,etc sustinand si diferite cursuri, simpozioane,intilniri. Zona de activitate era pe tot cuprinsul Algeriei,unde erau santiere de petrol. In aceasta perioada mergeam si in Tunisia pentru diferite operatii,pe uscat si pe platforme marine.                                                                                                                                             

     O data m-am deplasat in Tunisia in timpul Ramadamului.In aceasta perioada ,in timpul zilei nu se bea si  nu se maninca nimic.Cum asfinteste soarele au dreptul sa manince si sa bea orice. In timpul noptii maninca de 3 ori: seara dupa asfintit,la 23-24 noaptea si spre dimineata la 4-5.   O data in aceasta perioada am plecat cu ei cu 3-4 masini in santier pe la ora 16:00. Am mers cit am mers ,si cu vreo ora inaintea de asfintitul soarelui ,au oprit masinile pentru a servi masa la un restaurant.                                             

       Cind a asfintit soarele,au intrat in restaurant si au comandat mincare si bauturi racoritoareCeea ce m-a mirat a fost ca nu au comandat inaintea de asfintitul soarelui ,cu toate ca ne grabeam si aveam mult de mers pina la locatie in desert.  Dupa ce toata lumea era fericita dupa ce mincase si bause am pornit spre locatia din  desert iar pe drum  ne-a prins o ploaie cu rupere de nori prin desert.Acel drum era aproape de        drumul unde se organiza Raliul Paris -Dakar.Inspre dimineata am ajuns la destinatie unde eram asteptati cu grija.                                                                                                                                                                                        Prin orasele prin care treceam ,cum se apropia seara,sute de oameni se indreptau spre Restaurantele       din apropiere sa prinda un loc pentru masa de seara iar in aceasta  perioada nimeni nu mai lucra. In timpul Ramadamului,in timpul zilei era foarte cald.In acea perioada ,ei nu beau lichide.Pentru a se mai hidrata, se mai stropeau din cind in cind cu furtunul cu apa,asa imbracati cum erau. Cind mergeam in Tunisia pe platforme si nu aveau capacitate de cazare, eram cazat in oras la Hotel ,iar cind aveau nevoie de mine ,mergeam cu elicopterul pe mare. Se intimpla sa astept si cite o saptamana pina cind sonda era gata de operatie.                

      2014 M-am transferat din Algeria in Pakistan la o alta baza a Weatherfordului.  Acolo am efectuat mai multe interventii in santier si am pregatit citiva tineri ingineri pachistanezi in operatii speciale la sonde. In acest timp am putut vedea o parte din traditiile si obiceiurile lor. Am vazut pe viu culturi de bumbac, bananieri,cultura orezului,griului, fabricarea caramizilor si multe cladiri in constructie.  

                                                   AMINTIRI DIN ALGERIA SI PAKISTAN

                   

  

 

De asemenea am trecut peste fluviu Indus ,si am vazut sistemele grandioase de irigatii care udau recoltele tarii.  Acolo am colaborat cu specialisti veniti de prin toate partile lumii .                       

     2015 Indeplinind anii de pensionare a trebuit sa ma retrag din activitate. Dintre oamenii petrolisti cu care am lucrat efectiv in Schelele de Foraj amintesc: Ing Sef Dinu Valerica -Foraj Bascov, Ing Popescu Ionel – Foraj Craiova,Dir Daus, Dir Breazu si Ing Stanila – Foraj Rm Valcea,   Ing Iordache Cornel-Foraj Craiova,Dir Ionescu-Foraj Stoina, Dir Dinu Nicolae Trust Tg Jiu, Ing Sef Nazarevici -Foraj Zemes,  Ing Sef Budai – Tg Ocna,Ing sef Stanica- Foraj Zadareni,Ing sef Ionescu- Tg Carbunesti, Ing Sef Vilcu – Foraj Berca     Dir Plebea-Foraj Scaieni,Ing Ficiu, Dir Costache Foraj Moreni si multi altii din toata tara. Apoi cu foarte multi ingineri si specialisti din foarte multe colturi ale lumii am colaborat in zonele pe unde am lucrat si de care imi aduc aminte cu drag.   Printre acestia si multi specialisti romani pe care ii gaseam prin multe locuri unde nici nu ma gandeam. Cu multi dintre acestia lucrasem in Romania, iar acolo ii gaseam pe la diferite companii straine

 FOTO DE PE AFISUL UNUI SPECTACOL  SUSTINUT LA CASA  DE CULTURA A SINDICATELOR PLOIESTI

Si pentru ca am amintit de preocuparile mele muzicale  va ofer una din melodiile mele , intitulata „Casa parinteasca nu se vinde:

 

 

                                                                                                                     

Vasile Dragomir
Nascut la 23.12.1951. Casatorit cu doi copii majori . Formatie profesionala =Inginer Foraj extractie (masterat in domeniul forajului dirijat din anul 1996) In momentul de fata , lucrez de acasa !!!
http://www.vasiledragomir.ro

Lasă un răspuns

Top