COBORAREA TURLEI LA O INSTALATIE DE FORAJ MR 7000 !!! Diverse Viata de petrolist by Vasile Dragomir - mai 25, 2017ianuarie 18, 20190 Această prezentare necesită JavaScript. Intr-o postare mai veche va aratam cum se coboara turla la o instalatie de foraj TDA 160 B. Astazi va arat cum se procedeaza la o instalatie , relativ moderna , Instalatia MR 7000, o instalatie fabricata in ITALIA, pe piata forajului din ROMANIA cam din anul 2006.Cateva caracteristici tehnice ; Adancimea maxima de lucru cu prajini 5″=2800 m ( cu prajini 3 1/2 =3200 m ), Echipata cu Top Drive -HTD-250 tf, Echipata cu 2 pompe 9T 1000 cu pres max =290 bar),echipata cu o masa rotary de 27″ cu o rotatie max de 300 rot/min,Instalatia este actionata de 2 motoare caterpilar de 600 Cp Pentru coborarea turlei se fac mai multe lucrari pregatitoare si anume ; -Eliberarea partii din fata a instalatiei ( rampa de prajini de foraj si „racul” de scule de foraj . Se stie ca la terminarea forajului pe rampa se afla garnitura de prajini drele si prajini de foraj , deasemeni burlanele ramase de la operatia de tubaj . Daca este posibil ( compania are mijloace auto ptr dispozarea garniturii de foraj si a restului de burlane , se executa operatia de eliberare a rampii de material tubular ) daca acest lucru nu este posibil , este obligatoriu mutarea materialului tubular in alta pozitie in careul sondei pentru a se demonta rampa de scule , apoi nivelarea terenului ( unde nu este dalat) pentru a permite accesul a doua automacarale mari de 18 to , de o parte si de alta a jilipului. -Demontarea Top -Drive-ului . Este o operatie care necesita mare atentie si care consta in demontarea partii elastice ( furtunele de legatura dintre centralina – partea de actionare si Top Drive-ul propriuzis . Apoi se demonteaza Top Drive-ul se da jos din sonda , se aseaza in dispozitivul de transport si se depoziteaza la loc de incarcare . -Demontarea sinelor de la Top Drive ,Operatie care se face de jos in sus ( sinele sunt sustinute in turla cu macaraua de foraj ,Apoi se demonteaza una cate una fiind scoase din turla cu automacaraua de 18 to si asezate pe sol la pozitie pentru incarcare Demontarea ancorelor turlei si pozitionarea acestora in forma de „colaci” pe langa turla . – Coborarea primului tronson al turlei . Dupa finalizarea demontarii sinelor responsabilul mecanic sau maistrul de montaj , care lucreaza la pupitrul de comanda sondor sef , ridica macaraua la geamblac , cupleaza toba de lacarit , deblocheaza „lacatele” dintre primul si al doile tronson al turlei si incet incepe coborarea primului tronson cu sondorii fixati langa cablurile ancorelor turlei pentru a se evita „incurcarea ” cablurilor . – Demontarea si darea afara din turla a podului podarului . Dupa ce se desfac ancorele de la podul podarului si se fixeaza in interiorul podului , se sixeaza cablurile cu 4 carlige din pozitiile fixe ale podului podarului( in 4 puncte ) si cu miscari usoare se scot „urechile” podului din locasurile de fixare din turla si cu mare atentie si bine dirijat de o persoana desemnata se scoate ( cu ajutorul automacaralei de 18 to fixata in fata substructurii) podul din turla si se aseaza la loc de incarcare . -Rabatarea tronsonului al doilea al turlei .Cu sondorii fixati la cablurile ancorelor , reponsabilu care a coborat si primul tronson realizeaza si operatia de rabatare a turlei . Intotdeaua la operatiile la care am participat si eu aceasta etapa a procesului de rabatare nu a durat mai mult de 15 minute . – Tragerea cablului de foraj pe toba granicului. Dupa ce este turla la sol este o operatie care presupune un efort fizic si anume tragerea cablului de foraj pe toba granicului ( si eliberarea grupului macara carlig) si apoi tragerea cablului de pe toba granicului pe toba de lemn ( pentru transport la locatia urmatoare ) , Cu operatia de scoatere a grupului macara carlig din turla si pozitionarea ei la loc de incarcare se incheie practic operatia de coborare a turlei . – Pentru operatia de transport cu ajutorul celor doua macarale de 18 to se da turla jos de pe instalatie si se incarca pe un camion extra lung cu care se realizeaza transportul Daca locatia este bine pregatita , nivelata , dalata instalatia se poate monta in 4-8 zile si se poate demonta in cca 4 zile ( este bine ca in acest timp sa inceapa si transportul pentru a se evita ingramadirea utilajelor in careul sondei . In cateva fotografii, uite cum se face demontarea unei instalatii de foraj MR 700 !!! Partajează asta:Dă clic pentru a partaja pe Twitter(Se deschide într-o fereastră nouă)Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Similare Share on Facebook Share Share on TwitterTweet Share on Pinterest Share Share on LinkedIn Share Share on Digg Share